SAP Talk: SAP Konuşuyor!

İşletmelerin müşterileriyle olan iletişimi, büyük bir ekosistemin belki de en görünür yüzünü oluşturuyor. Oysa ki başarılı bir işletme olmak için, müşterilerle olduğu kadar, çalışanlarla da etkili bir iletişim kurmak şart. İnsan kaynakları süreçlerini de bu yaklaşımla oluşturan SAP, sürekli geribildirim üzerine kurulu ve gelişim odaklı yeni performans değerlendirme sistemi ile yeni nesil sürece imza attı: SAP Talk.

Son dönemlerde İnsan Kaynakları süreçlerinde insanların yerini teknolojinin alabileceği en çok tartışılan konuların başında geliyor. Mesele sadece Endüstri 4.0 sonucu değişen iş modelleri değil, dijital alanda çok talepkâr yeni bir neslin de hayatımıza girmiş olması. İşletmelerdeki rolü giderek artan Y kuşağının dijital taleplerinin dikkate alınması, mutlu bir çalışma ortamı yaratmak için gerekli unsurların başında geliyor. Bu nedenle İK birimlerine özel kurumsal yazılım çözümleri de giderek daha fazla öne çıkıyor.

Elbette ki algoritmalar, yetenek analizleri, öngörüye dayalı teknolojiler İK uygulamalarını önemli ölçüde değiştiriyor. Geleceği bir bulut şirketi olarak karşılayan SAP, İK dönüşümünde portföyündeki ürünlerden yararlanarak dijitalleşmeye öncülük ediyor. İnsan kaynakları süreçlerini SAP SuccessFactors ile yöneterek; işe alım, oryantasyon, eğitim planlama, yetenek yönetimi, yedekleme, performans yönetimi, ücret ve ek yarar yönetimi gibi pek çok İK uygulamasını bulut ortamında, entegre, mobil erişimli ve otomasyona dayalı süreçlerle gerçekleştiriyor. Bu sayede elde edilen veriler SAP Analitiklerin yardımıyla analiz edilerek şirketin İK politikalarını geliştirmek ve çalışan odaklı süreçler tasarlamak için kullanılıyor. Kısacası, bir taraftan süreçleri standartlaştırırken diğer taraftan kişiye özel çözümler üretmek de mümkün oluyor.

Etkili iletişim için “konuşmak”

SAP bünyesinde yapılan performans yönetimi süreç değerlendirmeleri, şirketle ilgili ilginç veriler sağlıyor. Bunların en dikkat çekicilerinden biri ise, Y kuşağının çalışma hayatından beklentisinin geribildirim olması. Değerlendirmeye göre, SAP’de global olarak çalışanlarının yüzde 37,5’i, Türkiye’de ise yüzde 56’sı Y Kuşağı’na mensup.

SAP Talk (SAP Konuşuyor) adı verilen yeni performans yönetimi yaklaşımında, yönetici ve çalışanlar arasındaki anlık ve sürekli geri bildirimler sayesinde gelecek ve gelişim odaklı performans yönetimi dönemi başlıyor.

SAP SuccessFactors’ın mobil uygulaması üzerinden, koyulan hedefler ve performans ile ilgili tüm alanlarda her an ve her yerden geri bildirim verilmesini sağlayan SAP Talk, kendi alanında dünyadaki ilk örneklerden biri.

Kesintisiz Diyalog anlayışına dayanan SAP Talk, yöneticiler ile çalışanların daha sık iletişim kurmasını sağlayarak anlık geri bildirimle çalışan gelişimine imkan veriyor. Böylece yılda bir defa yapılan performans değerlendirmelerinin yerini, gerçek-zamanlı ve motive edici bir iletişim modeli alıyor.

Dünyada ve Türkiye’de tüm SAP ofislerinde hayata geçirilen SAP Talk, 90 bine yaklaşan çalışanın gerçek-zamanlı iletişimini sağlıyor.