SAP ile gençlerin işbirliği, hem kurumları hem de bireyleri dönüştüren bir vizyon sunuyor

Teknolojiyi insandan bağımsız düşünmek, özellikle içinde bulunduğumuz dijitalleşme çağında tamamen olanaksız. En büyük ölçekli kurumsal yapıların kullandığı cihaz ve çözümlerden nanoteknolojilerin kullanıldığı bağlantı sistemlerine kadar her noktada insanı ve teknolojiyi bir araya getiren bir dünyadayız. Ve bence bu dünyanın en keyifli yanı, yeniliğe ve değişme açık gençlerle birlikte yol alma imkanının olması.

Son dönemde bu keyfi, YGA’nın Genç Liderler Programı’nda bir kez daha yaşadım. Programın 2016 Bahar Dönemi’ni başarı ile bitiren 24 lise öğrencisi ile Özyeğin Üniversitesi’nde buluştum ve bir yandan kendi deneyimlerimi aktarırken, diğer yandan da gençlerden çok şey öğrendim. Tıpkı SAP Türkiye bünyesinde uyguladığımız “tersine mentorluk”, Ashoka Vakfı ile birlikte yürüttüğümüz “Hızlan FarkYarat”, SAP’nin son derece inovatif StartUp Focus programı ve benzeri çalışmalarda deneyimlediğim gibi, Y Kuşağı’nı gözlemlemek çok verimli oldu.

Gençlerden ve onların bize kazandırdıkları vizyondan bahsetmişken, SAP Startup Focus programını da özellikle hatırlatmak isterim. Büyük veri odaklı bir girişimcilik projesi olan SAP Startup Focus, SAP HANA kullanan çeşitli projelere kaynak sağlayarak dünyamızın ve insanlığın yepyeni çözümlerle tanışmasına aracılık ediyor. SAP dünyasının değerli bir parçası olan bu programa SAP Türkiye olarak biz de katkıda bulunuyoruz. 31 Mayıs’taki SAP İnovasyon Forum’da gerçekleştirdiğimiz SAP Startup Focus panelinde 3 değerli girişimi daha yakından tanıtmaya çalıştık. Kısaca özetlemek gerekirse: Trendbox, bakkal ve küçük market gibi geleneksel gıda perakendecilerinin satış verilerini gerçek zamanlı analiz etmelerini sağlıyor; RetailCake, farklı e-ticaret sitelerinden topladığı verileri, dinamik perakende sektöründe anlamlı aksiyonlara dönüştürecek bir çözüm geliştiriyor; Somatech, Türkçe metinlerde duygu analizi yapabilen ve böylece müşteri ilişkileri süreçlerine katkıda bulunan bir çözümü hayata geçiriyor.

Kısacası, gençler çalışıyor, üretiyor, bakış açımızı zenginleştiriyor. Karmaşık yapılar yerine sade düşünen, ihtiyaç analizi yapan, deneyime değer verirken denenmemişe de fırsat tanımaya istekli olan bir nesilden söz ediyoruz. Bu nesille sürekli yan yana çalıştığımız için, biz de bu vizyondan yararlanıyoruz. Bu yıl yirmi sekizinci kez düzenlenen SAPPHIRE NOW Konferansı’nda da SAP bu mesajı vermemiş miydi dünyaya? Gelişim, karmaşayla eş anlamlı değil. Çözüm, sadelikle gelecek.

Gençler, sade ve yenilikçi düşünme konusunda çok başarılı. SAP Türkiye olarak biz de işletmelerin dijitalleşme sürecine katkıda bulunmakta çok başarılıyız. Dolayısıyla SAP ile gençlerin buluşması, yepyeni bir dünyanın kapılarını açacak.