SAP büyümeye devam ediyor ve hedef yükseltiyor!

Kurumsal uygulama ve yazılım alanın dünya lideri SAP SE (NYSE:SAP), 30 Haziran 2017’de sona eren yılın ikinci çeyreğine dair finansal sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre, SAP’nin buluttaki hızlı büyümesi 2017’nin ikinci çeyreğinde de devam etti. Yeni bulut abonelikleri1 %33 artarak (sabit kurda %33) 340 milyon Euro’ya ulaştı. IFRS ve IFRS dışı bulut abonelikleri ve destek gelirleri ise geçen yıla göre %29 artarak (sabit kurda %27) 932 milyon Euro olarak gerçekleşti. IFRS ve IFRS dışı yazılım gelirleri, bir yıl önceki aynı döneme kıyasla %5 artarak 1,09 Euro oldu (sabit kurda %4). Yeni bulut ve yazılım lisans satışı2 ikinci çeyrekte 2016’nın aynı dönemine göre %20’den fazla arttı. IFRS ve IFRS dışı bulut ve yazılım gelirleri %9 oranında bir artış ile (sabit kurda %8) 4,76 milyar Euro oldu. SAP’nin “öngörülebilir gelirleri”, yani bulut aboneliklerinin ve destek gelirlerinin toplamı ve yazılım destek gelirleri, toplam gelirin %63’üne ulaştı.

2017’nin ikinci çeyreğinde IFRS faaliyet kârı %27 düşerek 926 milyon Euro oldu. IFRS dışı faaliyet kârı %4 artarak 1,57 milyar Euro olarak gerçekleşti (sabit kurda %3). Hisse başına IFRS kazanç %18 düşerek 0,56 Euro oldu. IFRS dışı hisse başı kazanç ise %14 artarak 0,94 Euro oldu. IFRS faaliyet kârı ve hisse başı kazanç, özellikle yeniden yapılandırmayla bağlantılı maliyetlerdeki ve ikinci çeyrekteki hisse bazlı yan ödeme masraflarındaki güçlü artıştan etkilendi.

2017’nin ilk altı ayındaki işletme nakit akışı 3,51 milyar Euro oldu. Bu rakam, 2016’nın aynı dönemine oranla %20’lik artış anlamına geliyor. Serbest nakit akışı da yıldan yıla %15 artarak 2,90 milyar Euro seviyesine ulaştı. Çeyrek sonunda, net borç miktarı 1,79 milyar Euro seviyesinde gerçekleşerek, bir önceki yılın aynı dönemine oranla 2,5 milyar Euro tutarında iyileşme sağlandı.  SAP’nin güçlü bir büyüme sergilemesi ve nakit üretmesi, hisse değerini artırmaya yönelik sermaye dağılımı konusunda önemli esneklik sağlıyor. SAP, 2017’nin ikinci yarısı için beklenen nakit akışı iyileştirmeyi değerlendirdikten sonra, şirketin sermaye dağılımındaki öncelikleri doğrultusunda, 2017’de 500 milyon Euro’ya varan hisse geri alımına karar verdi. Hisse geri alımı kısa bir süre içerisinde başlayacak ve farklı dilimler halinde yürütülecek.

 

SAP’nin bugüne kadarki en güçlü konumunda bulunduğunu belirten SAP CEO’su Bill McDermott, ikinci çeyrek sonuçlarına ilişkin şöyle konuştu;

“Başarıyla geride bıraktığımız bu çeyrek dönem, SAP’nin 8 yıllık tutarlı ve kârlı büyüme yolculuğunun sonuncu ayağıdır. S/4HANA’nın ve geniş bulut portföyümüzün hızla benimsenmesi ile stratejimizin başarısı bir kez daha tescillenmiş oldu. Yılın ikinci yarısında da aynı ivmenin devam etmesini bekliyor ve tüm yıla ilişkin öngörümüzü güvenle yükseltiyoruz.” 

Yakaladıkları müthiş ivmenin toplam gelirlerde çift haneli büyüme ile devam ettiğinin altını çizen SAP CFO’su (SAP Finans Başkanı) Luka Mucic ise ikinci çeyrek sonuçlarına dair şu açıklamalarda bulundu;

“Yılın ilk yarısında gerçekleşen bulut ve yazılım gelirleri büyüme oranı, yılın tamamına ilişkin öngörümüzün üst sınırında bulunuyor. Güçlü büyümemize ve nakit üretimimize dayalı olarak; ikinci yarıda 500 milyon Euro’ya varan bir hisse geri alımı başlatarak SAP’nin bu başarısını hissedarlarımızla paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.”

SAP S/4HANA

SAP müşterileri, S/4HANA sayesinde IT (Bilişim Teknolojileri) ortamlarını büyük ölçüde sadeleştirip canlı uygulamalara imza atabiliyor. Böylece hem bulutta hem de yerleşik olarak dijital ekonomi için yeni iş modelleri oluşturabiliyor. SAP’nin S/4HANA müşterilerinin sayısı 6300’ü aştı ve bir önceki yılın aynı dönemine oranla %70 arttı. Şirket ikinci çeyrekte yaklaşık 500 müşteri daha kazandı ve bunların yaklaşık %30’u yeni SAP müşterileri oldu. Google, Centrica ve Mercadona ikinci çeyrekte S/4HANA’yı tercih etti. 

SAP Leonardo 

SAP Leonardo, kayıt sistemlerini akıllı sistemlere dönüştüren bir dizi son teknoloji ürününden oluşuyor. Yapay Zekâ, Öğrenen Makineler ve Nesnelerin İnterneti (IoT) gibi en yeni teknolojileri entegre ediyor ve bunları bulut üzerinde sorunsuz bir şekilde çalıştırıyor. Sunduğu tasarım odaklı düşünme (design thinking) metodolojisi ve SAP uzmanlığı ile şirketlerin hızlı bir şekilde yeni yetkinlikler ve iş modelleri kazanmasına ve dijital dönüşümlerini hızlandırmasına yardımcı oluyor. Birçok SAP müşterisinin yanı sıra CITIC Pacific Mining de ikinci çeyrekte SAP Leonardo çözümlerini benimseyenler arasına katıldı. 

İnsan Kaynakları Yönetimi

SAP, 84 ülke için 42 dilde yerelleştirilmiş SuccessFactors ve Fieldglass çözümleriyle, sürekli ve belirli süreli çalışanlar için eksiksiz iş gücü yönetimi sunuyor. SAP SuccessFactors çözümü, kısa süre önce sektörün en önemli analistlerinin yaptığı incelemede 5000’den fazla çalışanı olan global organizasyonların ve Avrupa merkezli, orta ölçekli şirketlerin temel İK ve yetenek yönetiminde kullanılan Bulut Tabanlı İnsan Kaynakları Yönetimi çözümleri arasında en yüksek puanlamayı aldı. SAP’nin İnsan Kaynakları Yönetimi çözümlerinin çekirdeğini oluşturan SAP SuccessFactors Çalışan Merkezi (SuccessFactors Employee Central) müşterilerinin sayısı, ikinci çeyrek sonu itibarıyla, 1800’ü aşmış bulunuyor. Vitra ve Swiss Post (İsviçre Posta Teşkilatı) gibi şirketler 2017’nin ilk çeyreğinde SAP iş gücü yönetimi çözümlerini tercih eden şirketler arasında yer alıyor.

Satış, Pazarlama ve E-ticaret

SAP’nin yeni nesil Satış, Pazarlama ve E-ticaret çözümleri, şirketlerin pazarlamadan satış ve servise kadar her noktada müşteri yönetimi süreçlerini sorunsuz ve gerçek zamanlı olarak yürütebilmelerini sağlıyor. Şirketler, satış kanalları ister sosyal ağlar isterse perakende ya da e-ticaret olsun, müşterilerini bütünsel bir bakış açısı ile tek noktadan takip edebiliyorlar. SAP’nin Satış, Pazarlama ve E-ticaret çözümleri, perakendeden telekomünikasyona, finansal hizmetlerden üretim ve kamuya kadar pek çok farklı sektörde hem B2C hem de B2B alanlarında hizmet veriyor. Önde gelen sektör analistleri kısa süre önce SAP Hybris’i, B2C ve B2B Dijital Ticaret ve Çoklu-kanal Pazarlama Kampanya Yönetimi alanının lideri olarak belirledi. SAP’nin Satış, Pazarlama ve E-ticaret çözümleri bir kez daha yeni bulut aboneliklerinde güçlü bir çift haneli büyüme elde etti ve yazılım gelirlerinde de çift haneli büyüme sağladı.

İş Ağları

SAP’nin iş ağları çözümlerinin her biri, geniş bir müşteri, tedarikçi, iş ortağı ve geliştirici ekosistemini birbirine bağlayan kapsamlı ve açık bir global platform sunarak, içerik ve inovasyon anlamında sürekli gelişmeye imkân tanıyor. 180’den fazla ülkede 2,8 milyonu aşkın şirket, Ariba İş Ağı üzerinde buluşarak, yıllık yaklaşık 1 trilyon ABD doları tutarında ürün ve servis ticareti yapıyor. 49 milyondan fazla son kullanıcı Concur ile seyahat ve masraf işlemlerini kolayca gerçekleştiriyor. SAP Fieldglass müşterileri, 140’tan fazla ülkede 3,5 milyonu aşkın esnek zamanlı çalışanın işlemlerini yönetiyor. SAP Business Network segmentinde toplam gelir, 2017’nin ikinci çeyreğinde %22 artışla 570 milyon Euro’ya ulaştı.

 

 

2017’nin İkinci Çeyreğinde Bölgesel Gelir Performansı

SAP, EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) bölgesinde bulut ve yazılım gelirlerini %9 (IFRS) artırdı. Bulut abonelikleri ve destek gelirleri %48 (IFRS) artarken özellikle Almanya ve Rusya’da bu çeyrekte güçlü bir büyüme sağlandı. SAP ayrıca Almanya ve MENA’da (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) çift haneli, Rusya’da da üç haneli yazılım geliri artışı sağladı. Şirket, Amerika kıtasındaki bulut ve yazılım gelirlerini %8 (IFRS), bulut abonelikleri ve destek gelirlerini de %20 (IFRS) artırarak güçlü bir performans sergiledi. Kuzey Amerika bölgesinde Kanada’da yazılım gelirlerinde çift haneli bir büyüme sağlandı. Latin Amerika’da Meksika ve Şili çift haneli yazılım geliri artışıyla ön plana çıktı. SAP, Asya Pasifik ve Japonya bölgesinde de hem bulut ve yazılım gelirlerinde hem de bulut abonelikleri ve destek gelirlerinde sıra dışı bir performans sergiledi. Bulut abonelikleri ve destek gelirleri %52 (IFRS) arttı ve bulut ve yazılım gelirleri de %13’e (IFRS) yükseldi. Çin, bulut abonelikleri ve destek gelirleri alanında çok güçlüyken, Japonya ve Avustralya’da yazılım gelirlerinde çift haneli büyüme kaydedildi.

2017 Öngörüleri

SAP, 2017 yılına ilişkin öngörülerini yükseltiyor:

  • SAP, bulut iş kolunda kaydettiği güçlü ivmeye dayanarak, 2017’nin tamamında IFRS dışı bulut abonelikleri ve destek gelirlerinin sabit kurda 3,8-4,0 milyar Euro aralığında olmasını bekliyor (2016: 2,99 milyar Euro). Bu aralığın üst sınırı, sabit kurda %34 büyüme anlamına geliyor.
  • S/4HANA ve Dijital İş Platformu’nun (Digital Business Platform) gittikçe daha çok benimsenmesiyle şirket, IFRS dışı 2017 bulut ve yazılım gelirlerinin sabit kurda %6,5’ten %8,5’e çıkmasını bekliyor (2016: 18,43 milyar Euro).
  • SAP 2017 IFRS dışı toplam gelirinin sabit kurda 23,3-23,7 milyar Euro aralığında olmasını bekliyor (2016: 22,07 milyar Euro).
  • Şirket, 2017 IFRS dışı faaliyet kârının sabit kurda 6,8-7,0 milyar Euro aralığında olmasını bekliyor (2016: 6,63 milyar)

Şirketin 2017’ye ilişkin öngörülerinin sabit kur üzerinden hesaplanmasına karşın, fiili kurda rapor edilen rakamların döviz kuru dalgalanmasından etkileneceği tahmin ediliyor. Kur, yılın geri kalanı boyunca Haziran 2017 ortalama seviyesinde kalırsa, IFRS dışı bulut ve yazılım gelirlerinde ve IFRS dışı faaliyet kârı büyüme oranlarında üçüncü çeyrekte yüzde -2 ile 0 aralığında bir kur direnci bekleniyor (2017’nin tamamı için yüzde -1 ile +1 aralığında).

1 Yeni bulut abonelikleri, bulut abonelikleri ve destek gelirleri olarak sınıflandırılması beklenen ve belirli bir dönemde yeni müşteri satın almalarından ve mevcut müşterilerin ek satın almalarından kaynaklanan sipariş girişlerinden oluşmaktadır. Mevcut sözleşmelerin yenilenmesine ilişkin siparişler dahil değildir. Sipariş tutarının taahhüt edilmiş olması gerekmektedir. Bu nedenle, kullanım başına ödeme yapılan ve minimum tüketim taahhüdü verilmeyen iş ağı işlem ücretleri bu tutara yansıtılmamaktadır (örn. SAP Ariba ve SAP Fieldglass işlem bazlı ücretleri). Dahil edilen tutarlar genellikle yıllık olarak hesaplanmaktadır (yıllık sözleşme değeri ACV).

2 Yeni bulut ve yazılım lisans siparişleri girişi, yeni bulut sipariş girişlerinden ve yazılım lisans sipariş girişlerinden oluşmaktadır. Yeni bulut sipariş girişlerinin ölçüm sistemi, yukarıda açıklanan yeni bulut sipariş ölçüm sistemi ile benzer olmakla birlikte, tek bir fark vardır: Yeni bulut sipariş girişlerinde, siparişlerin toplam sözleşme değeri (TCV) ele alınırken, yeni bulut aboneliği ölçümünde siparişin yıllık esasa indirgenmiş sözleşme değeri (ACV) ele alınmaktadır. Yazılım lisans siparişlerinin girişi ise, yazılım lisans geliri olarak sınıflandırılması beklenen ve belirli bir dönemde alınan siparişlerin tamamının toplamıdır. Yazılım lisanslarıyla birlikte satılan destek hizmetleri, yazılım lisans sipariş girişleri ölçüm sistemine dahil değildir.