SAP ARIBA ile tedarik zincirinde gerçek-zamanlı işbirliği

Ceylan Thomson

İşletmelerin büyümesinde tedarik zincirinin etkili operasyonu büyük önem taşıyor. Ama küreselleşme, dış kaynak kullanımı, fiyat baskıları, yeni teknolojiler ve hızla değişen pazar koşulları nedeniyle tedarik zincirini daha etkili çalışır hale getirmek de giderek zorlaşıyor. Dolayısıyla doğrudan malzeme alımlarında tüm süreçleri takip etmekte sıkıntı yaşanıyor. Hatta bağımsız araştırma şirketi Chainlink Research’e göre, satın alım yapanların yüzde 65’i tedarik kaynaklarını net bir şekilde takip edemiyor. Bu da stokların tükenmesi, zamanında yenilenmemesi, sevkiyatın yetişmemesi gibi sorunları beraberinde getiriyor.

Peki tedarik zincirini nasıl daha etkili bir şekilde takip edebilirsiniz? Cevap, işbirliği. İşletmenizin içindeki ve dışındaki bireyleri, arasındaki bağlantıları güçlendirerek tedarik zinciri planlama ve uygulamalarını iyileştirebilirsiniz. Bunu yapmanın yolu da manuel olmayan, entegre bir çözümü kullanmak.

SAP Ariba, bütün tedarikçileri tek bir dijital ağ üzerinde buluşturarak zincirin tamamını görebilmenizi sağlıyor. ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) ve PLM (Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi) gibi yazılımlarla da entegre çalışabilen SAP Ariba, böylece bireyleri, bilgileri ve süreçleri birbirine bağlı hale getiriyor.  Örneğin, uluslararası bir vinç üreticisi olan The Manitowoc Company, 2007’de tedarik zincirini iyileştirmeye odaklandı ve SAP Ariba’yı kullanmaya başladı. İşletme bu sayede, kendi bünyesindeki üç ayrı tedarik zinciri portalı yerine tek bir portal üzerinden işlerini yürüterek geliştirme ve bakım maliyetlerini önemli ölçüde azaltmayı başardı.

Manitowoc ayrıca sipariş teyidinden sevkiyat bilgilerine kadar tüm süreçlerde tedarikçileriyle gerçek-zamanlı bilgi paylaşımı yapabiliyor. Bütün işlemlerin tek bir entegre platform üzerinden gerçekleştirilmesiyle iş akışı otomasyonu iyileştiriliyor, süreçler daha düzenli hale geliyor ve verimlilik artıyor. Öte yandan tedarikçiler de ürünlerine yönelik talepleri öngörüp hazırlıklarını buna göre yapabiliyor. Özetle Manitowoc, SAP Ariba ile sadeleşiyor ve iş süreçlerini daha iyi yönetebiliyor.

Ağ tabanlı tedarik zinciri işbirliği araçları, şirketinizde tek bir entegre dijital platform üzerinde tedarikçilerinizle gerçek zamanlı işbirliği sağlıyor, kaynak belirlemeden satınalma sözleşmesine giden süreci yürütürken yeni fırsatlara kapı açıyor.

 

Yazının kaynağı olan İngilizce makalenin tamamını buradan okuyabilirsiniz.