Rekabet ortamında büyümek için SAP

Küçük ve orta ölçekli işletme terimini farklı bir şekilde açıklamak da mümkün: Büyüme potansiyeli çok yüksek olan işletme. KOBİ’ler SAP ile sadeleşerek, dijital dönüşüme katılarak, işletmelerini canlı hale getirerek büyüme yolunda önemli adımlar atıyor.

Büyüme potansiyeli olan işletmeler, aynı zamanda rekabetten de en çok etkilenenler oluyor. Bu zorlu rekabette fark yaratmanın yolu da sadeleşmekten, dijital dönüşüm trendini yakalamaktan ve elbette buluttan geçiyor.

Dünya genelinde 250 binden fazla küçük ve orta ölçekli işletme (KOBİ), SAP çözümleriyle büyüyor. Yerleşik ya da bulut üzerinde hayata geçirilen bu çözümler kurumsal kaynak planlama (ERP), müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), e-ticaret, insan kaynakları, analitik gibi pek çok farklı alandaki ihtiyacı karşılarken, KOBİ’lere anlık ve doğru kararlar alma imkanı sağlıyor. Bu imkandan yararlanarak dönüşümü yakalayan ve SAP ile büyüyen KOBİ’lerin başarı hikayelerini sizin için derledik.

Milyonlara umut dağıtan şirket: SCHOTT KAISHA

Hindistan’da nüfus artışıyla birlikte ortalama yaşam süresi de uzadıkça ilaç endüstrisi büyüyor. Bu büyümenin 2020’de yüzde 18’e ulaşması bekleniyor. Bu ortamda, ilaç ambalaj endüstrisinde faaliyet gösteren ve yıllık yüzde 5 büyüme hedefleyen SCHOTT KAISHA (SKPL), amacına ulaşmak için üretim süreçlerini iyileştirmek ve dünya standartlarında ambalaj malzemeleri üretmek zorundaydı. Bunun yolu da dijital dönüşümden geçiyordu. SKPL, dijital dönüşüm yolculuğuna SAP S/4HANA ile çıktı. Tesisinde günde 7,5 milyondan fazla ampul, flakon, tüp ve şırınga üreten SKPL, SAP S/4HANA’nın kazandırdığı sadeleşme ve hız sayesinde finanstan satışa her alanda verimliliğini artırdı.

Staples, siparişlerin yüzde 96,8’ini bir gün içinde teslim ediyor

Avustralya ve Yeni Zelanda’da faaliyet gösteren ofis malzemeleri şirketi Staples, tedarikçi ve stok yönetimi süreçlerinin karmaşık yapısı ve zaman alıcı süreçleri nedeniyle iş akışlarında sorun yaşıyordu. SAP Ariba tedarik zinciri çözümlerinden yararlanmaya başlayan şirket, tedarik ve stok süreçlerinde elde ettiği iyileştirme sayesinde, müşteri memnuniyetini de artırdı. Bugün sisteminde 348 tedarikçi bulunan Staples’ın bu tedarikçilerle yaptığı işlemlerin yüzde 75,6’sı otomatik olarak gerçekleşiyor. Arka plandaki bu iyileştirilmiş yapı sayesinde, siparişlerin yüzde 96,8’i müşteriye ertesi gün teslim edilebiliyor.

Modern perakendecilikle 1 milyar kişiye erişim: Tata Cliq

Hindistan’da faaliyet gösteren Tata Cliq, 900 şehri ve 10 bin köyü modern perakende ile tanıştırıyor ve 1 milyar kişiye hizmet veriyor. Müşterilerine tek platform üzerinden yüzlerce markanın binlerce ürününü sunan Tata Cliq, online satın alma deneyimini mükemmelleştirmek üzere SAP Hybris çözümünden yararlanıyor. e-Ticaret çözümü SAP Hybris sayesinde, Hindistan’daki büyük şehirlerden ücra köylere kadar her noktada, Tata Cliq müşterileri, seçtikleri ürünleri kolay ve hızlı bir şekilde satın alabiliyor.

Köpek eğitim platformu “klimb” yükseliyor

Köpeklerin eğitiminde kullanılan “klimb” adlı fiziksel platformun yaratıcısı Blue 9 Pet Products, bu ürünü pazara sunduktan sonra yılda yüzde 100’e varan oranda büyüme yaşadı. Bu büyümeyi sağlıklı bir şekilde yönetmek isteyen şirket; stok yönetimi, müşteri hizmetleri, satış, müşteri takibi gibi konularda verimliliğini artırmayı hedefledi. Aradığı çözümü, SAP’nin ön ofis çözümü olan SAP Anywhere’de bulan Blue 9 Pet Products, müşteri ilişkileri yönetiminden satışa kadar tüm süreçlerini tek noktadan yönetebilmeye başladı.

Pedernales Electric Cooperative emeklilik ikilemini çözdü

ABD’deki Pedernales Electric Cooperative (PEC) Inc. enerji ve doğal kaynaklar alanında faaliyet gösteriyor. 40 yıl önce hızlı bir büyüme sürecine giren şirket, yakın dönemde emeklilik yaşı gelen personel sayısında müthiş bir artışla karşı karşıya kaldı. Bu durumda yeni nesil çalışan işe alımlarını son derece hızlı bir şekilde yapması ve mevcut personelin yetenek yönetimini de iyileştirmesi gerekiyordu. Bu süreçte PEC’in en büyük yardımcısı, SAP SuccessFactors insan kaynakları çözümleri oldu. İK süreçlerinde ana yapı olarak SAP SuccessFactors Employee Central çözümünü kullanan şirket, eskiden aylar süren işe alım sürecini 2 haftaya indirmeyi başardı.

A/V/E müşteri kayıp oranlarını düşürdü

A/V/E Almanya’da 45’ten fazla enerji dağıtım şirketine profesyonel hizmetler sunuyor. Enerji piyasasının serbestleşmesinin ardından enerji şirketlerinin, diğer bir deyişle kendi müşterilerinin kullanıcı sadakati anlamında sorunlar yaşadığını gören A/V/E, bu sorunu çözmek üzere servis portföyünde iyileştirmeler yaparak sadakat odaklı önlemler aldı. Şirket
bu amaçla, SAP BusinessObjects Predictive Analytics çözümü üzerinde geliştirilen gisa.Customer Insight uygulamasının yanı sıra SAP HANA ve SAP Business Warehouse çözümlerini de hayata geçirdi. Sözleşme feshetme riski yüksek olan kullanıcıları yüzde 80 doğruluk oranıyla ve 3 saniyeden de kısa süre içinde tespit etmeye başlayan A/V/E, müşterisi olan enerji dağıtım şirketlerini bilgilendirerek müşteri kaybını en aza indirmeye yönelik önlemlere katkıda bulundu.

Lohiya Group mükemmelliğin peşinde

Hindistan’da milyonlarca kişi, yemek yaparken Lohiya Group’un sunduğu sıvı ve katı yağları kullanıyor. Son derece dinamik ve değişken olan yemeklik yağ pazarında en kritik nokta, müşterilerin ihtiyaç duyduğu her anda ve her noktada ürün sunabilmek. Bunu yaparken de kalite kontrol ve lojistik koşullarını maksimum düzeyde iyileştirmek. Lohiya Group, iş süreçlerini sadeleştirip iyileştirmek, müşteri ve tedarikçi verilerine anlık erişim sağlamak üzere SAP çözümlerinden yararlanmaya karar verdi. SAP S/4HANA ve SAP Fiori çözümlerini hayata geçiren şirket, böylece kullanıcı dostu, gerçek- zamanlı raporlama ve analiz imkanı elde etti. Şirkette artık sözleşmeler stoklara ve malzeme gruplarına göre otomatik olarak yapılabiliyor, dağıtım süreçleri daha düzenli işliyor, maliyetler daha net hesaplanabiliyor ve verimlilik artırılıyor. SAP S/4HANA ve SAP Fiori ile Lohiya Group’un sağladığı avantajların rakamlara yansıması ise şöyle oluyor: iş gücünde yılda 1200’den fazla iş gününe denk gelen tasarruf, yüzde 60 daha yüksek işlem hızı, karar alma süresinde yüzde 70 azalma, tüm lokasyonlarda stoklara yüzde 100 erişim.

Hansaloy’da esnek talep planlama dönemi

Ekmek dilimleme bıçakları üreten Hansaloy, dünyanın farklı noktalarındaki müşterilerine 1933’ten bu yana hizmet veriyor. Üretim sürecinde özel bir çelik alaşımı kullanan şirket, kaliteden ödün vermemek için titizlikle çalışırken sipariş ve dağıtım noktalarında bazı sorunlar yaşıyordu. Büyüyen işletmenin daha esnek çalışabilmesi için bir yazılım çözümüne ihtiyaç vardı. Bu amaçla Hansaloy, SAP Business All-in-One for Industrial Machinery & Components çözümünü devreye aldı. Şirket bu çözüm sayesinde üretim planlama ve denetim süreçlerinde daha fazla şeffaflık elde etti. Süreçlerin büyük ölçüde otomatize edilmesi sonucunda, uzman kadro ve yönetim, günlük işlere değil, analizlere daha fazla zaman ayırmaya başladı.