Perakendenin geleceği NRF 2018’de ele alındı

Perakende dünyası sürekli değişiyor. “IDC FutureScape: Worldwide Retail 2017 Predictions” öngörülerinde, perakende dünyasında başarının temel unsurları şöyle özetleniyor: dijital ticaret için inovasyona yatırım yapmak ve müşterilere kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleri sunmak. Bunları yapabilmeyi sağlayacak temel platform ise teknoloji.

SAP de perakende sektörüne yönelik çözüm ve uygulamalarını, 15-17 Ocak tarihlerinde New York’ta düzenlenen NRF 2018 – Retail’s Big Show etkinliğinde perakende dünyasına sundu. Perakendede “canlı” uygulamaları vurgulayan SAP’nin “Run Live” sloganıyla aslında şu mesajlar verildi:

  • Müşteri deneyimini öngörebilmek ve buna göre ürün ya da hizmet sunmak
  • Bilgileri anlık olarak satışa dönüştürmek
  • Doğru ürünleri, doğru müşterilere, doğru zamanda ulaştırmak mümkün!

NRF 2018’de katılımcılar, bu vaatleri gerçekleştirecek teknolojileri SAP standında deneyimleme imkanı buldular. Ayrıca etkinlikte SAP müşterileri ve iş ortakları, perakende süreçlerini nasıl sadeleştirip gerçek-zamanlı uygulanabilir hale getirdiklerini kısa tiyatro gösterileriyle sergilediler.

NRF 2018’de, Oxford Economics’in SAP sponsorluğunda gerçekleştirdiği SAP Dijital Dönüşüm Yönetici Araştırması’nın sonuçları da açıklandı. 3171 yöneticinin katıldığı araştırmada dijital dönüşümün zorlukları ve gündemdeki trendler ortaya kondu. Araştırma sonuçlarına göre:

  • Orta ölçekli perakende şirketlerinin yüzde 50’si ve büyük ölçekli perakende şirketlerinin yüzde 44’ü, dijital dönüşüm sayesinde bir yıl içinde gelirlerinin yüzde 5-10 artacağını öngörüyor.
  • Büyük ve orta ölçekli perakende şirketlerinin yüzde 50’sinden fazlası, gelecek iki yıl içinde en önemli konunun, ürünlerin pazara çıkış süresini kısaltmak olduğunu düşünüyor.
  • En büyük 100 perakende şirketine göre dijital becerilere ve teknolojilere yatırım yapmak, yüzde 48’lik bir oran ile en büyük önceliklerden biri.
  • Orta ölçekli perakende şirketlerinin yüzde 34’ü ve büyük ölçekli perakende şirketlerinin yüzde 27’si, başarılı bir dijital dönüşüm için etkili yönetimin en önemli unsur olduğunu düşünüyor. En büyük 100 perakende şirketinin yüzde 30’u da dijital dönüşümdeki başarılarını, güncel teknolojileri kullanmaya bağlıyor.
  • Araştırmaya katılanların tamamı, günümüzde en çok yatırım yaptıkları alanın Büyük Veri/Analitik teknolojileri olduğunu belirtiyor. Yüzde 25’i de gelecek iki yıl içinde özellikle akıllı algoritmalara yatırım yapmayı planlıyor.