Perakende sektörünü dönüştüren trendler, SAP Perakende Forum’da tartışıldı

“Dijital Perakendecilik” teması ile yeni nesil çözümlerin ve dijital dönüşümün DNA’sının ele alındığı SAP Perakende Forum, 10 Mayıs Salı günü The Grand Tarabya Hotel’de gerçekleştirildi. Perakende sektörünün en dikkat çekici etkinlikleri arasında yer alan SAP Perakende Forum’da, bu alandaki kuralları değiştirecek ve sektördeki kurumların gelecekteki varlıklarını güçlü bir şekilde devam ettirmelerine imkan sağlayacak dijital teknolojiler ve yenilikçi uygulamalar masaya yatırıldı.

Türkiye’nin perakende liderleri ve 500’ün üzerinde sektör profesyonelinin katıldığı forumda iki panel, 15 salon oturumu düzenlendi. Forum; SAP EMEA Tüketici Ürünleri Başkan Yardımcısı Klaus Boeckle, SAP Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Karal, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo ve Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu’nun açılış konuşmalarıyla başladı. Koçtaş BT Direktörü Orkun Süer de Dijital Dönüşüm Programı kapsamında uygulamaya alacakları Müşteri Hizmetleri Bankosu süreçlerini ve mağaza içi satış personelini dijital ortamda yönetmelerini sağlayacak mobil uygulamayı sunduğu bir demo ile açılış konuşmalarına katkıda bulundu.
SAP EMEA Tüketici Ürünleri Başkan Yardımcısı Klaus Boeckle açılış konuşmasında şunları söyledi: ‘‘Dijital dönüşüm sektörleri dönüştürüyor, alışkanlıkları ve kuralları değiştiriyor. Müşteri beklentileri de bu dönüşüm ile birlikte farklılaşıyor. Böyle bir ortamda perakendenin gerçek dijital liderleri, fırsatları en efektif şekilde değerlendirirken, müşterilerine de en etkili kanallar ile dokunabilmeyi başarıyor. Endüstriler arasındaki sınırların ortadan kalktığı yeni perakende dünyasında gerçek zamanlı bağlantı her zamankinden daha önemli hale geliyor. Dijital dönüşümle şekillenen perakende dünyasında artık müşterinin ihtiyacı henüz ortaya çıkmadan ve müşteri henüz bu ihtiyacın farkında değilken uygun altyapılar ile strateji geliştirmek ve bu doğrultuda hızlı kararlar almak markaları farklılaştırıyor. Bu da ancak en yeni ve en uygun teknolojik çözüm ve hizmetleri kullanarak mümkün olabiliyor.’’
SAP Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Karal ise açılış konuşmasında şunları söyledi: “Dijital dönüşümle şekillenen, tüm sektörlerde rekabetin giderek arttığı günümüzde, artık daha güçlü bir müşteri profilinden söz ediyoruz. Yeni nesil müşteriler mobil kanalları aktif olarak kullanıyor, mağaza ve diğer tüm kanallarda aynı alışveriş deneyimini yaşamak, yeni teknolojileri denemek istiyorlar. SAP olarak bu yeni trendler doğrultusunda perakende alanında da 120 ülkede 13.400 müşterimiz için hizmet ve çözümler üretiyoruz. Perakende dünyası için sadece hizmet üretmek ile kalmıyor, bu dünyayı şekillendirecek bir vizyon da sunuyoruz. SAP tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de oldukça güçlü. SAP Türkiye olarak gelirlerimizin yüzde 18’ini perakende alanından sağlıyoruz. Kârlılığın giderek düştüğü endüstrilerden olan perakendede verimlilik sağlamak için uçtan uça çözümlerin önemi giderek artıyor. Artık perakende dünyasında bilgi, güç anlamına geliyor. SAP olarak büyük veriden gelen bilgiyi anlamlı bir şekilde analiz ederek müşterilerimizin hızlıca aksiyon alabileceği şekilde sunabiliyoruz. Temel perakendecilikten nesnelerin internetine, büyük veriden omni-channel’a (Çok Yönlü Kanal) kadar uzanan geniş bir yelpazede müşterilerimizin gücüne güç katacak ürün ve çözümler üretiyoruz.”

Açılış panelinde Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, “Dijital dünyada giderek daha da kuvvetli ve talepkar bireylerden, yani güçlenen müşterilerden söz ediyoruz. Azalan marka sadakati ve alışveriş deneyiminin zamandan bağımsız hale gelmesi müşteri odaklı anlayışın birkaç adım daha ileriye götürülmesini gerektiriyor. Ürün odaklı bir yaklaşımın terk edilerek bütün süreçlerin yeni nesil müşterilerin beklentilerini karşılayacak şekilde yeniden düzenlenmesi önem kazanıyor. İstediği zaman, istediği yerden, isteğine ulaşmayı hedefleyen bir müşteri profili ile karşı karşıyayız. Perakende dünyasının bu doğrultuda nasıl pozisyon alacağına odaklanması gerekiyor’’ dedi.

Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu ise SAP’nin önde gelen çözümlerini finans, lojistik, insan kaynakları, müşteri ilişkileri yönetimi, satış, satış sonrası hizmetler ve mağazacılık alanında uçtan uca kullandıklarını belirterek; ‘‘Koçtaş Türkiye olarak ortaklığımızı sürdürdüğümüz Avrupa’nın lider ev geliştirme perakendecisi Kingfisher dünyada tüm süreçlerini SAP ile yönetiyor. Bu güven ile yola çıkarak biz de SAP Türkiye ile 2001 yılında iş ortaklığımızı başlattık’’ dedi. Özpamukçu, Koçtaş’ın dijital dönüşüm sürecinde SAP ile birlikte hareket etmeye devam ederek rekabette avantaj elde edeceklerini sözlerine ekledi. Maliyet düşürücü, gelir artırıcı, müşteri deneyimini daha yukarı taşıyacak, personel verimliliğini artıracak hizmet ve çözümlerle projeleri birlikte hayata geçirdiklerinin altını çizen Özpamukçu, “SAP ile yapılan projeler Koçtaş’ın sürdürülebilir büyümesinde önemli katkılar sağlıyor. Örneğin eskiden müşterilerimizi mağazalarda nakliye için belirli bir süre bekletmek durumunda kalırdık, yeni sistemimiz ile müşterilerimizin tüm bilgilerini tek bir platformda tutarak bu bilgilere gerçek zamanlı olarak erişebildiğimiz için bekleme süresini minimuma indirmeyi başardık” diye konuştu. Özpamukçu, katılımcılara şu tavsiyelerde bulundu: “Perakende dünyasında bugün farklılaşmak için dijital dönüşüme ve yeni nesil müşterilerin beklentilerine uyum sağlamak gerekiyor, bu da güvenilir ve uzman bir iş ortağı ile birlikte son teknolojilere dayalı bir altyapının kurulmasından geçiyor.’’

Forum katılımcıları, Gratis, Şölen Çikolata, CarrefourSA, Mavi Jeans Giyim ve A101 gibi alanında lider firmaların sektörü yönlendiren, teknolojik gelişmeleri süreçlerine entegre ederek nasıl farklılaştıklarını aktaran örnek çalışmalarını da dinleme fırsatına sahip oldu. Perakendedeki son trendlerden nesnelerin interneti ve büyük veri çözümleri ile yeni nesil İK yönetimine kadar, sektörün ihtiyacına yönelik farklı teknolojiler de katılımcılara tanıtıldı. Kurumlara maliyet, satış ve rekabet anlamında stratejik öngörüler sağlayacak örnek projelerin paylaşıldığı forumda yer alan demo alanları da katılımcılara perakende sektörüne yönelik yeni çözümleri deneyimleme imkanı sundu.