Dijital dünyanın dijital liderleri SAP ile güçleniyor

SAP olarak uzun süredir odaklandığımız sadeleşme kavramı ile birlikte dijital dönüşüm de tüm kurumların ana gündeminde yer almakta. Aslında, sadeleşmenin iş süreçlerinde sağladığı verimliliğin ve dijital dönüşümün birbirini besleyerek yepyeni bir çalışma sistemi oluşturduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. İş dünyasındaki bu yeni eğilimin, hatta ezber bozan bu yeni dönemin “liderlik” kavramını nasıl etkilediği de son günlerde tartışılan konular arasında.

Kısa süre önce SAP sponsorluğunda Oxford Economics tarafından yapılan bir araştırma bize bu konuda ilginç bulgular sundu. 21 ülkeden 4000’i aşkın yönetici ve çalışanın katıldığı “Leaders 2020” araştırma sonuçlarına göre, şimdilik her beş yöneticiden sadece birini “dijital lider” olarak tanımlamak mümkün. Peki ama “dijital lider” kimdir?

Araştırmaya göre dijital bir liderin başta olduğu işletmelerin en belirgin özelliklerinden biri, güçlü bir finansal performans. Araştırmada dijital lider olarak tanımlanan yöneticilerin yüzde 76’sı işletmelerinin gelir ve kârında etkileyici bir büyümeye imza atmış. Diğer bir kriter ise çalışan memnuniyeti. Dijital liderlerle çalışanların memnuniyet oranı oldukça yüksek (yüzde 87). Son olarak da katılımcı bir kurum kültürü önemli bir unsur olarak ortaya çıkıyor. Dijital liderler, katılımcı bir ortamı desteklediği için, çalışanlar imkânları olsa bile işten ayrılmayacaklarını belirtiyor.

SAP’nin destek verdiği Leaders 2020 araştırması iyi bir dijital liderin üç özelliğini de şöyle sıralıyor:

  • Karar alma süreçlerini sadeleştirmek
  • Şirket genelinde çeşitliliği ve katılımı öncelikli hale getirmek
  • Daha genç yöneticilerin görüşlerine önem vermek

Hiç kuşkusuz bu araştırma, tüm kurumlar ve yöneticiler açısından olduğu gibi, SAP için de çok değerli. Çünkü dijital dünyada büyümek ancak iyi bir liderlik ve güçlü bir ekip ile mümkün olabiliyor. 2016’nın ikinci çeyreğinde aldığımız sonuçlar, bu anlamda da doğru yolda olduğumuzu gösteriyor; şirketlerin dijital dönüşümü en iyi şekilde değerlendirip işlerini nasıl dönüştürdüğüne ve başarılı sonuçlar elde ettiğine iyi bir örnek oluşturuyor.  Birkaç veriyle ifade etmek gerekirse SAP SE (NYSE: SAP):

  • 2016’nın ikinci çeyreğinde bulut abonelikleri ve destek gelirlerini geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 30 artırdı.
  • Faaliyet kârı yüzde 81 artışla 1,27 milyar Euro oldu.
  • Yeni bulut aboneliklerinden elde ettiği gelir yüzde 28 artarak 255 milyon Euro’ya ulaştı.

Özetle, tüm yıla ilişkin hedeflerimize doğru sağlam adımlarla ilerliyoruz. SAP’nin globalde gerçekleştirdiği bu başarılı performansı, SAP Türkiye olarak biz de aynı rota üzerinde sürdürmekten gurur duyuyoruz. Türkiye’de 15. yılımızı kutladığımız bu dönemde, hızlı büyüyen sektörlerde müşterilerimizle birlikte öncü dönüşüm projelerine imza attık. Sunduğumuz yenilikçi teknolojiler ile Türkiye’nin öne çıkan dijital dönüşüm ajandasında müşterilerimiz ve iş ortaklarımızla birlikte değer yaratmaya; dijital dünyanın “dijital lideri” olarak, işletmelerin bu süreçte rehberi olmaya devam edeceğiz.