CarrefourSA 800 milyon alışveriş verisini SAP HANA ile milisaniyeler içinde işliyor

Türkiye’de ucuz fiyat politikası, hijyen ve sağlığa verdiği önem, yaptığı yatırımlar ve ihracatla modern perakendeciliğin temelini oluşturan CarrefourSA, METRIC’in SAP HANA çözümü ile veri ambarı ve analitik platform kurarak milyonlarca müşteriye sunduğu hizmetin kalitesini daha da artırdı.

Büyük bir veri seti olduğu için ciddi anlamda bir performans beklentisi olan CarrefourSA için veri yapısının analiz edilebilir seviyede tutuluyor olması ve milyonlarca satırın okunduğu analiz sürecinde ihtiyaç duyduğu ciddi performansın karşılanması kritik önemdeydi.

Bu nedenle, Türkiye geneline yayılmış mağazaları genelinde günde 2 milyona yakın alışveriş işlemine ait verinin derlenip toplandığı ve bir arada tutulduğu bir veri ambarı üzerine analitik altyapısını kurmak isteyen CarrefourSA, SAP Türkiye’nin iş analitikleri konusundaki ilk iş ortağı METRIC ile işbirliği yapma kararı aldı.

METRIC’in birkaç hafta gibi kısa bir sürede kurduğu güçlü veri ambarının üzerine inşa edilen analitik platform ile CarrefourSA, müşterilerini alışverişlerinde aldıkları ürünlere, harcama miktarına ve sepet büyüklüklerine göre segmentlere ayırıyor ve kişilerin yaşam tarzına göre özelleştirilmiş fırsat ve kampanyalar sunuyor.

800 milyon alışveriş verisini milisaniyeler içerisinde analiz eden ve diğer firmaların 20-40 saniyede yapabildikleri sorgulamaları milisaniyeler içerisinde yapan CarrefourSA’nın ileri istatistik programı ile müşteriler; sağlıklı beslenip beslenmediklerine, tercih ettikleri market büyüklüklerine, aile yapılarına, çocuk sahibi olup olmadıklarına, medeni duruma, indirimlere verilen öneme ve hatta evde yemek yapıp yapmadıklarına varıncaya kadar birçok segmente ayrılabiliyor. Üstelik tüm bunlar satın alınan ürünlerin ve alışveriş alışkanlıklarının analizi ile tespit ediliyor. Bu tespitler ardından kampanya kurguları hayata geçiriliyor ve müşterilerin alışveriş memnuniyetini artırmak için kişilere özel hizmetler sunuluyor.

Konuyla ilgili açıklama yapan CarrefourSA CRM ve Pazarlama Direktörü Mehmet Necati Özdeniz, “SAP HANA bizim için bir yeni nesil veri ambarı çözümüdür. Yeni nesil veri ambarından kastım, gerçek zamanlı verilerin bir arada tutulurken aynı zamanda çok iyi performansla analiz edebiliyor olmasıdır. METRIC ise bizim için üçüncü parti bir firmadan ziyade beraber çalıştığımız bir iş ortağımız. Yeni platformumuz ile iş süreçlerimizi artık daha hızlı ve verimli bir şekilde yürütebiliyoruz. Özellikle kasa hattından gelen veriler ve kişilerin lokasyon verileri gibi bazı verileri alıp analiz ederek müşterilerimize farklı alışveriş deneyimleri sunacak yeni projeler geliştirmeyi amaçlıyoruz,” dedi.

METRIC Yönetici Ortağı Barış Çekiç ise işbirliği ile ilgili değerlendirmesinde, Türkiye’de perakende sektörünün öncü isimlerinden biri olan CarrefourSA ile hayata geçirmiş oldukları projeden büyük mutluluk duyduklarını belirtti: “Yüz milyonlarca işlemin yapıldığı böylesi büyük bir altyapıda performanstan ödün vermeden verilerin depolanması ve faydalı iş kararları alınması büyük önem arz ediyor. SAP HANA ile CarrefourSA’nın bu ihtiyacını tamamen karşıladık. Yeni altyapı ile oluşturulan analitik platformun üstüne milyonlarca müşterinin segmentasyonunu yapılıyor. Bu müşterilerin eğilimleri analiz ediliyor ve en uygun çözümler ile müşterilere sektörde fark yaratan hizmet sunulabiliyor.”